Pages

Tuesday, January 15, 2013

Menggapai impian.

Salam bertemu lagi kita.
Hari ini ingin kongsikan sedikit perjalanan kerjaya saya dalam CDI.
Apa itu CDI? Baca saja disini, semuanya ada disana. Jika anda berminat bersama-sama kami menggapai impian bersama CDI, tinggalkan pesanan anda dalam kotak hijau 'contact us' di bahagian tepi. Kami akan menghubungi anda dengan kadar yang segera.

Saya kongsikan sedikit perjalanan saya sebelum bekerja dalam arena perniagaan.
Sejak mendirikan rumahtangga, saya memilih untuk tidak bekerja. Saya yang memilih mengurus keperluan suami juga anak-anak. Apa yang tersimpan dalam fikiran saya ketika bergelar ibu ialah ingin memberi perhatian sepenuhnya kepada anak-anak dan suami. Sejujurnya financial kami ketika itu hanya cukup-cukup menampung perbelanjaan kami anak beranak. Dengan pengalaman kerja dulu memanglah sangat mudah untuk saya bekerja dimana pun yang saya mahu cuma apa yang menjadi permasalahan ialah bila terfikirkan siapa pula yang akan menjaga dan mengurus keperluan anak-anak nanti. Kalau diberi pilihan, saya lebih rela mengurus sendiri keperluan anak-anak berbanding menghantar anak-anak ke children nursery. Saya belum yakin sepenuhnya akan penyeliaan dan sistem yang ada dalam mana-mana children nursery. Ini hanya pendapat peribadi saya. Anda seorang ibu pasti memahami pendapat saya ini.

Keputusan drastik saya untuk tidak bekerja disokong penuh oleh suami. Terkadang tersentuh hati ini bila suami pernah berkata, selama berkahwin belum pernah rasanya menghulur wang kepada emak dan bapa. Bila menyambut apa-apa perayaan, tidak pernah cukup untuk menghulur, jadi itu yang membuat hati saya sedikit terbeban. Ketika itulah saya mulai mencari dari pelbagai sumber bagaimana saya boleh membantu suami disamping tidak mengabaikan tanggungjawab mengurus keperluan anak-anak dan suami. Inilah detiknya saya terpanggil untuk mencuba peluang kerjaya baru iaitu bidang perniagaan. Inilah yang saya inginkan, yang mana saya masih boleh menumpukan perhatian kepada keperluan anak-anak disamping boleh melakukan kerja mengikut masa saya sendiri. Justeru peluang untuk menjana pendapatan terbuka luas dalam perniagaan inilah yang mencetus langkah perubahan saya untuk menggapai impian yang telah lama tersimpan.

Masih saya ingat pertama kali bertemu rakan sekerja dalam CDI, saya bawa bersama anak kedua saya. Nampak tak, peluang kerjaya yang saya pilih memberi banyak manfaat kepada saya dan tidak menghadkan masa saya bersama anak-anak dan suami. Inilah satu-satunya peluang perniagaan yang telah banyak membantu saya mencapai kredibiliti dan kepuasan kerjaya sebenar.


Geng karas CDI




Kini CDI mampu bertapak di persada antarabangsa.





Bila dikenang kembali ketika saya masih bekerja dulu, pernah tertidur dalam bas kerana terlalu penat. Ditambah dengan penat, masa untuk berehat dan bersama keluarga juga sangat terhad. Bayangkan saya hanya boleh bercuti 1 hari dalam seminggu. Cuba congak-congakkan masa anda juga sekarang ni, rasa-rasanya cukup tidak kualiti masa bersama keluarga anda? 

Sejak saya dalam arena perniagaan ini, sejujurnya saya memang banyak waktu terluang untuk anak-anak, suami juga keluarga. Setiap pekerjaan pada mulanya memanglah ada cabaran dan dugaan yang tidak pernah terjangka tapi itu semua boleh anda jadikan sebagai modal mengait impian anda pada hari esok dan hari seterusnya.




In-sha Allah kami dalam CDI membantu dengan sedaya mungkin untuk anda menggapai impian bersama kami. Keiginan untuk merubah hidup adalah pilihan anda sendiri. Kekuatan untuk meraih perubahan dalam hidup adalah pilihan anda sendiri. Tiada paksaan untuk merubah hidup tapi paksalah hati dan minda menjana perubahan dari dalam hati anda. Samada anda masih mengimaginasikan impian-impian anda itu menjadi kenyataan atau hanya menyimpan imaginasi anda sekadar dalam angan-angan anda. Pilihan ada dalam tangan anda. Keinginan untuk membantu orang lain menjana impian adalah motivasi kami dalam CDI. 

8 comments:

Terima kasih kerana sudi memberi komen.
Sudi datang dan komen banyak-banyak untuk membolehkan saya menaiktaraf kualiti blog ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Mockingjay