Pages

Friday, May 3, 2013

Pengalaman bersama orang yang berpengalaman.

Assalamualaikum...

Sumber dari Facebook.


Saya suka sekali berkongsi dengan anda berkaitan dengan kata-kata ini " Minta pendapat kawan atau orang yang pernah ada pengalaman". Kata-kata berupa nasihat ini sering saya gunakan disaat saya mengalami situasi yang amat genting. Mungkin kita cenderung merasa segan untuk meminta pendapat orang yang berkenaan tentang sesuatu perkara yang amat merungsingkan, untuk apa diciptakan orang yang lebih tua dari kita? Untuk apa diperlihatkan kepada kita tentang kejayaan-kejayaan orang lain kepada kita?
Dan untuk apa kita diizinkan untuk merasai kekecewaan, kegagalan, kepayahan hidup?
Semua yang kita pernah hadapi sebenarnya adalah terapi yang sangat luarbiasa bermanfaat untuk kelangsungan hidup.
Orang-orang berpengalaman ini tidak perlu dicari ke hujung dunia, kadang-kadang mereka ini ada disekeliling kita cuma kita tidak perasan akan kehadiran mereka. Mereka inilah yang sentiasa memulihkan semangat kita berpandukan kata-kata perangsang dan semua pengalaman yang pernah mereka alami tanpa sebarang bayaran. Diam mereka dikala kita mengatakan sesuatu itu tanda prihatin dan sokongan moral. Beruntunglah dunia yang telah didiami oleh mereka ini. Terima kasih Allah kerana menciptakan golongan manusia yang luarbiasa bagus.

Itulah sebenarnya hikmah yang tersembunyi di balik sesuatu yang pernah berlaku kepada kita. Setiap segala sesuatu yang terjadi kepada kita ada kisah teladan disebaliknya yang sangat bermanfaat untuk dikongsikan kepada mereka yang pernah mengalami situasi serupa yang kita pernah alami.

"Kejayaan adalah milik mereka yang memberikan 100% komitment beserta dengan DOA, TINDAKAN dan ILMU yang tepat, MENTOR yang BAGUS, dan SISTEM yang BAGUS dan BERKESAN."
-Dr. Azizan Osman-

2 comments:

  1. Replies
    1. Sorry sis..baru dpt buka blog..ya shoutbox ada probs tu..belum dikenal pasti apa masalahnya.

      Delete

Terima kasih kerana sudi memberi komen.
Sudi datang dan komen banyak-banyak untuk membolehkan saya menaiktaraf kualiti blog ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Mockingjay