Pages

Saturday, November 10, 2012

Artis Terbaik

Penyanyi cilik Indonesia

Lirik lagu yang sangat menyentuh perasaan.
Pertama kali terdengar lagu ini, hati terus terpaut untuk dengar berulang kali.

                     Awan-awan menghitam
                     Langit runtuhkan bumi
                     Saat aku tahu 
                     Kenyataan menyakitkan

                     Mengapa semua menangis
                     Padahal ku selalu tersenyum
                     Usap air matamu
                     Aku tak ingin ada kesedihan 
                      Chorus:
                     Burung sampaikan nada pilu
                     Angin terbangkan rasa sedih
                     Jemput bahagia diharinya
                     Berikan dia hidup

                     Tuhan terserah pada-Mu 
                     Aku ikut mau-Mu Tuhan
                     Ku catat semua ceritaku
                     Dalam harianku.

Satu-satunya artis Indonesia kegemaran saya yang membawa kelainan dari segi susunan genre muzik dan lirik melalui hasil dari karya beliau sendiri. 

Nama sebenar : Meliana Cessy Goeslow
Nama popular : Melly Goeslow
Nama Suami : Anto Hoed
Tarikh Lahir : 7 Januari 1974
Tahun aktif : 1988 - sekarang

Semoga berjaya dalam bidang dunia hiburan. Saya sangat berharap dapat kesempatan untuk bertemu empat mata dengan beliau. Amiiin.

Kitalah yang menentukan kebahagiaan kita di tahap mana, coraklah kebahagiaan kita seolah-olah tiada lagi perkataan yang boleh diumpamakan dengan rasa bahagianya kita.
                                      ~  HAS el-Rizan ~
                                            






No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi memberi komen.
Sudi datang dan komen banyak-banyak untuk membolehkan saya menaiktaraf kualiti blog ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Mockingjay