Pages

Sunday, November 11, 2012

Petua Kecantikan


Hari ini saya kongsikan petua bagaimana menghaluskan kulit anda.
Petua yang diperturunkan oleh makcik tersayang kepada saya. 

Ambil madu dan tuangkan ke dalam bekas memasak. Kuali pun boleh, tapi kena guna kuali yang bersih. Agak-agaklah banyak mana  bagi mencukupi sapuan ke seluruh tubuh badan anda. Panaskan madu tu sekejap saja, jangan lama sangat. Sekitar tempoh seminit dua dengan api yang sederhana. Biarkan suhu madu suam-suam kuku barulah sapu pada permukaan kulit. Biarkan sapuan madu tersebut pada kulit anda setahan yang anda tahan. Lagi lama, lebih baik. Setelah tu baru bilas dengan air bersih. Lihat dan alami keberkesanannya.


Madu pelbagai khasiat.


Cuba dulu, jangan takut untuk mencuba. Dijamin tiada kesan sampingan. Peringatan kepada yang punyai alahan akan madu, harap jangan mencuba petua ini. Kalau ada alahan la ye..belum ada rekod yang menyatakan ada orang alahan akan madu ni. Anda yang ada pengalaman atau punya pengetahuan tentang alahan madu sila kongsikan bersama saya. Saya sangat hargai perkongsian anda.

Katakan YA pada kebaikan, beranilah berkata TIDAK pada kejahatan. Dan jujurlah bertanya pada kemusykilan yang nyata. Hanya andalah yang mengenal diri anda sendiri.
                                      ~ HAS el-Rizan ~






No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi memberi komen.
Sudi datang dan komen banyak-banyak untuk membolehkan saya menaiktaraf kualiti blog ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Mockingjay