Pages

Sunday, December 30, 2012

Kisah kejayaan 1

Hari ini saya terpanggil untuk menulis kisah kejayaan seorang sahabat merangkap adik angkat saya sejak di bangku sekolah lagi.
Beliau yang saya maksudkan ialah cik Suzelah Roslan.
Mungkin anda pernah terbaca tentang kisahnya yang pernah saya tulis di halaman sebelumnya. Beliau juga yang telah memperkenalkan saya tentang kerjaya luar biasa bagus dalam CDI.




Kedai serbaneka.

Menurut cerita sahabat saya ini, dahulu sebelum beliau berkecimpung dalam arena perniagaan yang diceburinya sekarang, beliau hanyalah bekerja di Guardian sebagai promoter. Pendapatannya dalam sebulan hanya mencecah RM500. Hinggalah pada suatu hari ada seorang rakan sekerjanya memperkenalkan kepadanya tentang peluang kerjaya di Creative Dreams ini. Beliau berkata, selepas mendengar penerangan tentang peluang yang boleh dicapai dalam perniagaan ini beliau terus mengambil keputusan untuk menghantar notis berhenti kerja dari Guardian.

Bermulalah episod baru beliau mengorak langkah kejayaan dalam peluang kerjaya yang baru beliau terajui. Setelah beberapa ketika beliau berjuang mencipta kedudukan dalam kerjaya yang dipilih oleh beliau sendiri, beliau pernah dicemuh dengan kata-kata tohmahan dari mereka yang tidak memahami perjalanan kerjayanya ini. Tapi bagi beliau itulah pembakar semangat yang memandu kepada kejayaan yang telah beliau kecapi sekarang. Kini beliau telah berjaya memperlihatkan kejayaan yang dicetuskan melalui Creative Dreams International ( CDI ). Beliau adalah antara duta yang diberi kepercayaan oleh Presiden CDI untuk memperkenalkan peluang kerjaya dalam CDI secara terbuka di Sabah. Pendapatan bulanan beliau kini mencecah Rm15 ribu. Pendapatan yang sangat-sangat memberangsangkan.

Senyuman seorang pejuang.




Antara pencapaian beliau dalam CDI




Antara anugerah yang diterima.




Antara pejuang-pejuang CDI yang telah berjaya.



Ingat lagi saya menulis kenyataan di bawah. Beliaulah yang saya maksudkan.

 Ada kisah benar mengalami kegagalan, tapi orang yang telah gagal ini telah berusaha lagi, mencuba lagi dan akhirnya dia menjadi salah seorang yang sangat berjaya kini. Ada orang seperti ini. Betul-betul wujud. Mungkin anda juga pernah menemui orang seperti ini. 



Beliau juga seorang yang sangat komited dalam kejayaan. Itu sikap beliau yang amat saya kagumi. Mana mungkin beliau mampu mencapai pencapaian yang membanggakan ini jika beliau tidak memberikan komited yang terbaik dalam perjalanan kerjayanya dalam CDI. Betul kan.


Hasil kreativiti beliau.


Kita bebas untuk memilih sesuatu bidang yang mampu menjana kejayaan kepada kita. Anda setuju? Sahabat saya ini sudah berjaya dalam kerjaya pilihannya sebab beliau yakin setiap orang mampu merasai kecemerlangan dalam kerjaya dengan syarat dilengkapi dengan usaha keras. Semoga kisah perjuangan dan kejayaan beliau mampu mencetus semangat saya dan juga anda semua untuk mengorak langkah perubahan bagi menjana kejayaan yang luar biasa.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi memberi komen.
Sudi datang dan komen banyak-banyak untuk membolehkan saya menaiktaraf kualiti blog ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Mockingjay