Pages

Friday, December 7, 2012

Tetapan fokus

Salam luar biasa fikiran positif hari ini. Kalau kurang positif, cuba-cubalah bayangkan hal-hal yang positif. Bila berfikiran positif semua benda akan jadi positif. Hati pun akan damai saja. Semua kritikan pun akan bertukar jadi luar biasa kritikan yang membina. 

Mari saya sambung sedikit lagi tentang kisah coretan saya di halaman lepas. Projek serangkai yang saya yakini boleh diterima semua golongan. Rangkaian perniagaan yang saya ingin kongsikan ini dipelopori oleh Tuan K. Thinesh Kumar. Beliau adalah pencetus idea yang mencetus ciptaan luar biasa yang kita kenali sekarang sebagai Portal E-Pembelajaran iaitu Fokus A dan Roony and Pals. Tertubuhnya syarikat Creative Dreams International Sdn. Bhd. ( CDI ) telah membuka peluang keemasan kepada semua yang berminat menjadi perintis di dalam arena perniagaan.Projek serangkai yang diperkenalkan melalui program 'E-LMS' ( Enterprise Learning Management System )  telah dilancarkan dengan jayanya sehingga mendapat sambutan memberangsangkan sehingga ke luar negara iaitu India, Filifina dan Indonesia. Projek ini juga bakal dilancarkan ke negara Brunei Darussalam. 


Melalui ELMS, CDI menawarkan kepada pelajar kebolehan untuk meningkatkan ilmu pengetahuan dan kemahiran mereka dengan mendaftar masuk (login) ke online portal kami. ELMS juga berfungsi untuk mempertingkatkan perkhidmatan tutorial untuk pelajar dimana pelajar dapat mengulangkaji mata pelajaran dan menguasai apa yang telah dipelajari di sekolah. Dengan kata lain, program ini adalah perkhidmatan tutorial online di mana kami menawarkan tuisyen secara online kepada pelajar dan pada masa yang sama kami menawarkan juga potensi untuk ibu bapa menjana kewangan tambahan melalui penjualan produk ini secara “Network Marketing”.
Para pelajar juga boleh belajar dan mendapatkan latihan di dalam semua subjek yang berbentuk objektif dan juga subjektif. Para pelajar juga boleh membuat ujian percubaan (mock test) dan juga ujian sebenar (real test). Prestasi pelajar pada semua prosedur akan direkodkan ke dalam “Result Score Card” di mana ibu bapa boleh mendapatkan akses untuk mendapatkan maklum balas di atas prestasi pembelajaran anak mereka secara online.
-Sumber dari Creative Dreams International Sdn. Bhd.-





Inilah yang saya ingin kongsikan pada hari ini. Peluang perniagaan melalui e-pembelajaran ini bukan sahaja membuka peluang kepada saya untuk menjana pendapatan. Melalui projek luar biasa ini juga dapat membantu anak-anak saya meningkatkan prestasi dalam pembelajaran mereka. 

Kita sebagai ibu bapa yang mengimpikan anak-anak cemerlang dalam pelajaran sanggup berhabisan duit untuk memberikan yang luar biasa bagus untuk pelajaran anak-anak kita. Betul kan. Kita bekerja sehari suntuk untuk siapa? Fikirkan lagi. Kita berdoa sehari semalam untuk apa? Betul. Kita bekerja sehari suntuk, tidak kira susahnya kerja yang kita galas, hamisnya peluh kita menitis ketika bekerja, tidak lain untuk menyempurnakan keperluan keluarga kita. Kita berdoa sehari semalam, berdoa dengan penuh pengharapan juga merupakan usaha kita untuk memohon kekuatan dari Tuhan supaya kita lebih tabah dan kuat untuk berusaha menjana kebahagiaan hidup. Betul kan. Semua orang pasti inginkan yang terbaik dalam hidup. Belum pernah orang yang berusaha sehabis baik berakhir dengan kegagalan. Pernah jumpa mereka ini? Belum ada. Tidak ada rekod lagi. Pernah dengar tak, ada yang gagal teruk selepas belajar bersungguh-sungguh? Pun jarang-jarang berlaku. Ada kisah benar mengalami kegagalan, tapi orang yang telah gagal ini telah berusaha lagi, mencuba lagi dan akhirnya dia menjadi salah seorang yang sangat berjaya kini. Ada orang seperti ini. Betul-betul wujud. Mungkin anda juga pernah menemui orang seperti ini.

"Kesusahan yang keluarga saya alami sekarang itulah sebab saya untuk terus mahu berjaya dalam hidup...apa pun orang di sekeliling cakap, saya tidak kisah!!..setiap kata-kata yang mereka cakap tentang saya itulah semangat saya..Tiada orang yang boleh mengubah hidup saya kecuali saya sendiri dan Tuhan. Siapa kata orang lain yang tentukan hidup kita? TEMBERANGLAH!..di luar sana lebih banyak orang yang berfikiran negatif berbanding positif..Jadi cuba tanya diri masing-masing?? " Cukupkah apa yang sudah kita ada sekarang?? sudah cukupkah kita balas jasa ibubapa kita?? sudah ada plan untuk masa depan??...kerana SEBAB yang banyak itulah saya teruskan bersama CDI sampai Berjaya!! "
                           - My super Leader, Suzelah Roslan -






Tentang CDI.



Pilihan untuk melaksana itu ada di tangan kita. Tidak kira siapa pun kita, setinggi mana tahap pendidikan kita, yang penting apa yang bakal kita jadi dari hasil pendidikan kita tu. Tidak kira tinggi pangkat kita, kerja jual pakaian online sekalipun,  tidak kira kerja di bahagian mana, jawatan apa, yang jelas apa sumbangan kita terhadap diri sendiri, keluarga, masyarakat, agama dan negara.

Jadi untuk tatapan semua sahabat dan semua keluarga tersayang, mari kita setkan untuk rasa puas dalam tindakan kita dan tetapkan fokus apa saja yang bakal kita lakukan. Ingat fokus kita, selagi tidak menyalahi undang-undang dunia, tidak melanggar hukum syarak dan tidak menyusahkan kita atau orang lain, kita bebas melakukan apapun rangkaian perniagaan atau pekerjaan yang kita pilih. 

Saya tidak tulis disini ikut apa yang saya dengar, tapi apa yang saya alami dan depani sendiri. Walaupun saya sedikit terhalang oleh kekangan jadual jagaan anak-anak untuk giat dalam perniagaan ini tapi bukan itu saya jadikan penghalang menerajui perniagaan ini. Bagusnya sistem dalam rangkaian perniagaan ini tidak menuntut masa saya, saya bebas menjalankan rangkaian program saya di mana-mana, pada bila-bila masa sahaja dan sistem yang ada dibantu pula oleh Leaders yang berpengalaman dan sangat dedikasi. Saya sangat menghargai segala tunjuk ajar dan sokongan moral dari rakan perintis dan Leaders of CDI community yang bertauliah. 


- Only for those who REALIZED that money is not everything, but everything needs money. -
                                 - Mr. Harry Micheal ( CDI's Leader )

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi memberi komen.
Sudi datang dan komen banyak-banyak untuk membolehkan saya menaiktaraf kualiti blog ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Mockingjay