Pages

Tuesday, January 8, 2013

20 Perihal saya.

Salam kasih sayang. Semoga semuanya sentiasa dibawah perlindungan nur kasih Illahi dan disulami kasih silaturrahim sesama insan. Saya terpanggil berkongsi 20 perkara tentang saya yang diinspirasikan oleh entri blog sahabat yang sangat menarik dan kreatif. Saya pernah menulis sedikit entri tentang saya beberapa bulan lepas cuma entri itu telah disekat. Pelik tapi benar. Hari ini saya abadikan 20 perihal saya sekadar ceritera di petang hari ini.



1. Saya anak ke-6 dalam 10 orang adik beradik. 4 perempuan, 6 lelaki. 



2. Bertemu jodoh di usia 24 tahun.



3. Saya bertemu jodoh dengan cinta hati saya sejak di bangku sekolah. ( Cinta Karas hhehehe..)


4. Dikurniakan 2 orang anak. Anak sulung ini diberi nama sempena nama datuknya..ambil berkat ba...

5. Setelah 4 tahun kemudian lahirlah seorang lagi penghibur  hati  mama, bapa dan abang.


6. Pernah bekerja di Sekolah Memandu Sabah ( S.M.S ) sebagai kerani.


7. Pernah bekerja partime di Restoran Sri Sempelang Berhad (RSSB).




8. Pernah mengikuti pengajian PJJ
Kurus keremping jak masa ni coz tidak cukup tidur. Malam kerja partime di RSSB, siang kena study pula. 

9. Pernah kerja di 7-11, Taman Fortuna Branch.

10. Suka membaca buku-buku motivasi dan kejayaan.


11. Sangat suka pada kanak-kanak. They inspired me a lot.



12. Sangat suka berkongsi kata-kata motivasi.

13. Sangat suka pada semua jenis burung.




14. Pernah ditinggalkan oleh kucing kesayangan. Tuhan lebih menyayanginya. Sedih masih tersimpan hingga kini dan tiada niat cari pengganti.



15. Artis Indonesia kegemaran saya - sumber  kapanlagai.com.


16. Sangat suka makan broccoli.


17. Sekarang sedang dalam usahasama francais perniagaan Creative Dreams International.



18. Suatu hari nanti ingin menjadi Motivator dan Kaunselor. Semuanya dalam perancangan. Doakanlah kejayaan saya.


19. Pernah mengimpikan dikurniakan anak perempuan kembar..hihihi..

20. Bercita-cita bertemu dengan semua rakan blogger walau dimana korang semua berada. Pasti gempak..amacam?


Inilah 20 perihal tentang saya. Sebenarnya saya terpanggil berkongsi perihal tentang saya sejak terbaca entri dari seorang rakan blog Geng karas blogger-Atie. Entri blognya yang sangat menarik. Semuanya bertujuan untuk lebih saling mengenali. Semoga semua blogger yang belum memberi perkongsian tentang diri masing-masing, sudi-sudikanlah tulis entri tentang anda pula. Ini saja perkongsian maklumat untuk hari ini.


Sahabat yang terbaik ialah Allah. Sebutlah namanya di setiap hembusan nafas dan rasailah perbezaan perasaan dan fikiran anda. 

Tiada apa yang mustahil dalam dunia ini. Mari kita berusaha mencapai setiap impian yang terlakar dalam minda hari ini. Andai gagal, usaha lagi. Andai jatuh, bangun lagi. Terkadang orang yang selalu mengalami kegagalan, ketahuilah orang itu lebih terbilang dan kekal kejayaannya di kemudian hari kerana disebalik kegagalan-kegagalan yang pernah dilalui telah mencipta beberapa formula kemahiran kehidupan menghadapi kegagalan-kegagalan itu. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi memberi komen.
Sudi datang dan komen banyak-banyak untuk membolehkan saya menaiktaraf kualiti blog ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Mockingjay